اخبار و کنفرانس ها

شانزدهمین دوره مسابقه تیمی ایلیمپیاد در خانه علم دانشگاه برگزار شد

شانزدهمین دوره مسابقه ایلیمپیاد (A-Lympiad) با حضور ۲۴ تیم دانش‌آموزی سه‌نفره از مدارس استان زنجان در روز ۲۵ آذرماه ۱۴۰۱ در خانه علم دانشگاه برگزار شد. 

در این رقابت دو مرحله‌ای، دانش‌آموزان بایستی به صورت گروهی، صورت دقیق یک مسئله بزرگ و واقعی را تفسیر کنند، راهکارهای مناسبی برای حل آن بیابند، نتایج به دست آمده را تحلیل کنند و نتایج نهایی را به شکل مناسبی ارائه دهند. دانش‌آموزان در این مراحل مهارت‌هایی چون خواندن مؤثر، تفکر پویا و خلاق، استفاده ازمدل‌سازی ریاضی مسائل، کارگروهی و نوشتن ساختار‌‌ یافته و مؤثر در دانش‌آموزان رشد خواهد یافت.

مسابقه مذکور در بیش از ۹۰ مدرسه در هلند و مدارس بیش از ۱۵ کشور دنیا به مرکزیت مؤسسه تحقیقاتی فرودنتال هلند برگزار می‌شود. در سال‌های اخیر، مرحله اول این مسابقه با محوریت خانه ریاضیات اصفهان و همکاری خانه‌های علم یا خانه ریاضیات دیگر شهرهای ایران به طور همزمان برگزار می‌‏شود. به همت دکتر سعید کرمی ‌‌زرندی، عضو شورای خانه علم و هیات علمی دانشکده ریاضی، این مسابقه در استان زنجان، در خانه علم دانشگاه، برگزار می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این مسابقه و نتایج آن، به وبسایت خانه علم دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان مراجعه نمائید.

یکشنبه، ۲۷ آذر ۱۴۰۱

شانزدهمین دوره مسابقه تیمی ایلیمپیاد در خانه علم دانشگاه برگزار شد

Developed by the IASBS Computer Centre