مرکز کامپیوتر در طبقه دوم ساختمان فیزیک قرار دارد (کنار سایت کامپیوتر دانشکده فیزیک).
این
مرکز خدمات زیر
را به اعضای دانشگاه ارائه میدهد:
خدمات چاپ، ایمیل دانشگاهی، اتصال به اینترنت و امکانات سایت کامپیوتر.
كتابخانه(تركمان) دانشگاه تحصیلات تكمیلی علوم پایه زنجان فعالیت خود را ازسال ۱۳۷۲ آغاز كرده است. كتابخانه تركمان دارای مجموعه مفیدی از کتابهای تخصصی ، عمومی ، فرهنگهای دوزبانه و دایرهالمعارفهای تخصصی و عمومی است.
مدیریت امور آموزشی در این دانشگاه، بهعنوان یكی از واحدهای تابعه معاونت آموزشی- پژوهشی
دانشگاه محسوب
میشود و وظیفه اصلی آن، مدیریت كلیه امور آموزشی دانشجویان از آغاز تا فراغت از تحصیل است.
دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان
بلوار استاد یوسف ثبوتی، پلاک ۴۴۴
صندوق پستی ۱۱۵۹-۴۵۱۹۵ زنجان
کدپستی ۶۶۷۳۱-۴۵۱۳۷ ایران
دورنگار:
+۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۵۱۴۲
تلفن:
+۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۱۰۰۰
حوزه ریاست دانشگاه
تلفن:
+۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۳۸۸۸
آدرس ایمیل: publicrelations[at]iasbs.ac.ir
اتاق: دانشکده ریاضی، امور اداری
تلفن:
+۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۵۱۵۸
دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان
بلوار استاد یوسف ثبوتی، پلاک ۴۴۴
صندوق پستی ۱۱۵۹-۴۵۱۹۵ زنجان
کدپستی ۶۶۷۳۱-۴۵۱۳۷ ایران
دورنگار:
+۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۵۱۴۲
تلفن:
+۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۱۰۰۰
اتاق: دانشکده علوم زمین، اتاق C101
تلفن:
+۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۳۸۸۸
آدرس ایمیل: publicrelations[at]iasbs.ac.ir
اتاق: دانشکده ریاضی، اتاق شماره ۱۵۸
تلفن:
+۹۸ ۲۴ ۳۳۱۵ ۵۱۵۸
آدرس ایمیل: iasbs_z[at]iasbs.ac.ir
دانشكده فیزیک به عنوان اولین دانشکده دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه در راستای هدف اصلی دانشگاه برای پیشرفت دانش در زمینه علوم پایه، در بهار ۱۳۷۲ با پذیرش دانشجو در مقطع كارشناسی ارشد کار خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۵، دوره دکتری فیزیک با پذیرش اولین دانشجویان در شاخههای ماده چگال نظری، اخترفیزیک و فیزیکریاضی راهاندازی شد. به فاصله کمی دوره کارشناسی ارشد در شاخه اپتیک تجربی ایجاد شد. در سال ۱۳۷۹ دوره ویژه دکتری پیوسته برای دانشآموزانی که رتبههای برتر در آزمون سراسری ورودی دانشگاهها داشتند، راهاندازی شد. دانشجویان پذیرفتهشده در این دوره هفت ساله، بعد از گذراندن درسهای کارشناسی و تکمیلی، بدون انجام پروژه کارشناسی ارشد مستقیماً شروع به انجام پروژه دکتری خود میکنند. همچنین در سال ۱۳۹۷ دوره دکتری مستقیم از مقطع کارشناسی به دکتری تأسیس شده است.
دانشکده فیزیک محیطی پویا برای آموزش جامع در سطح تحصیلات تکمیلی فیزیک و کشف و پژوهش برای دانشجویان فراهم كرده است كه در بین دانشگاههای کشور منحصربهفرد بوده و از جنبه جهتگیری کاملاً علمی-پژوهشی و فارغ بودن از مسائل حاشیهای متداول در دانشگاههای بزرگ شور، قابل مقایسه با مراکز علمی در کشورهای صنعتی است. اعضای هیئت علمی غالباً پژوهشگران جوان فعالی هستند که در کنار اعضای باتجربه دانشکده و با همکاری نزدیک دانشجویان به پژوهش در شاخههای نظری و تجربی فیزیک مشغول هستند.
در حال حاضر دانشکده دارای ۳۴ عضو هیأت علمی و بیش از ۳۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف است. دانشکده با دارا بودن نسبت بسیار بالای استاد به دانشجو در بین دانشگاههای کشور کمنظیر است. همچنین این دانشکده از نظر نسبت تعداد مقالات باکیفیت به تعداد اعضای هیأت علمی همواره یکی از بهترینها در سطح کشور بوده است.
فعالیتهای ما در دانشکده فیزیک منجر به ثبت اختراعات متعددی متناسب با نیازهای داخلی کشور و همچنین چاپ مقالات در مجلات معتبری مانند نیچر و فیزیکال ریویو و غیره شده است. موضوعات مختلفی مانند اپتیک کلاسیک و کوانتومی، سیستمهای پیچیده، کیهان شناسی و فیزیک کهکشان ها، مادهی نرم و فیزیک زیستی، و مواد کوانتومی از جمله مباحث اصلی تحقیقاتی هستند که در دانشکده فیزیک دنبال میشوند. تاکنون بیش از 900 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا از گروه فیزیک فارغ التحصیل شدهاند که بسیاری از آنها در حال حاضر تحصیلات خود را ادامه میدهند یا در مراکز تحقیقاتی معتبر دنیا مشغول به فعالیت هستند و این گواهی برای کیفیت بالای برنامههای آموزشی و تحقیقاتی در این دانشکده است.
| دانشکده | رشته | گرایش | کارشناسی ارشد | دکتری ناپیوسته | دکتری مستقیم | دکتری پیوسته |
| فیزیک | فیزیک | فیزیک | – | – | – | ✹ |
| ماده چگال | ✹ | ✹ | ✹ | – | ||
| نجوم و اخترفیزیک | ✹ | ✹ | – | – | ||
| گرانش و کیهانشناسی | ✹ | – | – | – | ||
| اپتیک و لیزر | ✹ | ✹ | ✹ | – | ||
| نانو فیزیک | ✹ | – | – | – | ||
| فوتونیک | ✹ | – | – | – | ||
| علوم و فناوری کوانتومی | ✹ | – | – | – | ||
| فیزیک آماری و سامانه های پیچیده | ✹ | – | – | – |
دانشکده شیمی، دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان یک مرکز آموزش و تحقیق در سطح جهانی میباشد. کیفیت بالای تحقیقات انجام شده در گروههای تحقیقاتی، مقالات چاپ شده در مجلات تراز اول جهان و همچنین همکاریهای انجام شده با گروههای تحقیقاتی ممتاز بینالمللی، این دانشکده را در جایگاه ممتازی در بین دانشگاههای کشور قرار داده است. دانشکده شیمی، پس از ۷ سال از تأسیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، و در پاییز ۱۳۷۸، فعالیت رسمی خود را با ۵ دانشجوی کارشناسی ارشد و پنج عضو هیئت علمی آغاز نمود. دوره کارشناسی ارشد ابتدا در دو حوزه، شیمی تجزیه و شیمی آلی آغاز گردید و در زمستان سال ۱۳۸۴ اولین دوره دانشجویان دکتری شروع به تحصیل نمودند. در حال حاضر محققین در این دانشکده در شش گرایش مختلف رشتهی شیمی آلی، شیمی تجزیه، شیمی فیزیک، شیمی معدنی، نانوشیمی و شیمی پلیمر مشغول به آموزش و تحقیق میباشند.
| دانشکده | رشته | گرایش | کارشناسی ارشد | دکتری ناپیوسته | دکتری مستقیم | دکتری پیوسته |
| شیمی | شیمی | شیمی فیزیک | ✹ | ✹ | – | – |
| شیمی آلی | ✹ | ✹ | ✹ | – | ||
| شیمی تجزیه | ✹ | ✹ | ✹ | – | ||
| شیمی معدنی | ✹ | ✹ | – | – | ||
| شیمی پلیمر | ✹ | ✹ | – | – | ||
| نانوشیمی | ✹ | – | – | – |
دانشکده ریاضی در سال ۱۳۷۳ تأسیس شد و اقدام به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در رشتههای ریاضی محض و کاربردی نمود. دوره دکتری ریاضی نیز از سال ۱۳۸۲ آغاز شد. فعالیتهای پژوهشی و آموزشی دانشکده ریاضی در زمینههای ریاضی محض، ریاضی کاربردی، ریاضی مالی و علوم کامپیوتر می باشد. دانشکده ریاضی دورههای تحصیلات تکمیلی را با هدف تربیت متخصصان و پژوهشگران علوم ریاضی که بتوانند تحقیقاتی در سطح بینالمللی ارائه دهند برگزار میکند. فعالیت اعضای هیئت علمی دانشکده با تأکید بر محور پژوهش بوده و اعضای دانشکده با همکاریهای ملی و بینالمللی، در مورد موضوعات روز ریاضیات به تحقیق میپردازند.
| دانشکده | رشته | گرایش | کارشناسی ارشد | دکتری ناپیوسته | دکتری مستقیم | دکتری پیوسته |
| ریاضی | ریاضی کابردی | آنالیز عددی | ✹ | – | – | – |
| بهینهسازی | ✹ | – | – | – | ||
| ریاضی مالی | ✹ | – | – | – | ||
| رمز و کد | ✹ | – | – | – | ||
| علوم کامپیوتر | محاسبات علمی | ✹ | – | – | – | |
| ریاضیات و کاربردها | جبر | ✹ | – | – | – | |
| آنالیز | ✹ | – | – | – | ||
| هندسه و توپولوژی | ✹ | – | – | – | ||
| گراف و ترکیبیات | ✹ | – | – | – | ||
| ریاضی | آنالیز | – | ✹ | ✹ | – | |
| جبر | – | ✹ | ✹ | – | ||
| هندسه و توپولوژی | – | ✹ | ✹ | – | ||
| ریاضی کابردی | – | ✹ | ✹ | – |
دانشکده علوم زیستی، بهعنوان جوانترین دانشکده در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، در سال ۱۳۸۷ راهاندازی شد. در حال حاضر این دانشکده در رشتهبیوشیمی در مقاطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد و در رشته بیوفیزیک در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو میپذیرد. تاکنون بیش از 202 دانشجو در این رشتهها از این دانشکده دانشآموخته شدهاند. دانشکده در تلاش است تا امکان ایجاد رشتههای جدید و سطوح بالاتر تحصیلی را در علوم نوین زیستی و علوم بین رشتهای فراهم نماید. برنامه مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی به صورت دروس آموزش تئوری و پروژههای پژوهشی هستند که به شیوه تجربی و/یا نظری تعریف میشوند. آزمایشگاههای تحقیقاتی گروه علوم زیستی عبارتند از: بیوشیمی، بیوفیزیک، کشت باکتری، کشت سلولی و زیستشناسی محاسباتی. هدف اعضای هیئت علمی دانشکده انجام تحقیقات با کیفیت بالا و توامان با همکاری بین المللی است. موضوعات تحقیقاتی که در حال حاضر در این بخش دنبال میشود عبارتند از: تاخوردگی و پایداری پروتئینها و اسیدهای نوکلئیک، تجمع پروتئین و تشکیل آمیلوئید، تحقیقات آنزیمی، پپتیدهای ضد باکتری، غشای بیولوژیکی، طراحی دارو، برهمکنش دارو و DNA، فتوپروتئینها، واکسنهای نوترکیب، پرتودرمانی سلولهای سرطانی، سلولهای بنیادی، فناوری ارگانوئید، مدلسازی ریاضی فرآیندهای زیستی و زیستشناسی محاسباتی. دانشکده علوم زیستی تاکنون همایشهای علمی مختلفی را در موضوعاتی چون بیوفیزیک و بیوانفورماتیک بیماری دیابت با رویکرد آمیلوئیدی، نور و زیستشناسی، زیست شناسی سلول سرطانی، زیست شناسی محاسباتی، مرزهای آنزیمشناسی، اتصال لیگاند، زیستشناسی ساختاری و اساس مولکولی بیماریها، تاخوردگی و پایداری پروتئین و برنامههای علمی سالیانه در هفته جهانی بیوفیزیک برگزار کرده است.
| دانشکده | رشته | گرایش | کارشناسی ارشد | دکتری ناپیوسته | دکتری مستقیم | دکتری پیوسته |
| علوم زیستی | بیوفیزیک | ✹ | – | – | – | |
| بیوشیمی | ✹ | ✹ | – | – |
دانشکده علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات با رشته مهندسی فناوری اطلاعات در سال ۱۳۸۲ شروع به کار کرد و بلافاصله رشته علوم کامپیوتر در مقطع کارشناسی ارشد را نیز راهاندازی کرد. پس از سالها فعالیت در حال حاضر این دانشکده در دو رشتهی علوم کامپیوتر (دو گرایش داده کاوی و نظریه سیستم) و مهندسی کامپیوتر (دو گرایش هوش مصنوعی و اینترنت اشیا) در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد. با اقداماتی که صورت گرفته و در حال پیگیری است، امید است که این دانشکده در رشتههای مهندسی فناوری اطلاعات (مقطع کارشناسی ارشد گرایش رایانش امن) و گرایش بیوانفورماتیک هم بهعنوان یک گرایش مستقل در سالهای شروع به جذب دانشجو کند. این دانشکده همواره با همکاری اساتید و دانشجویان، اهداف والایی را پیگیری کرده و نتایج بسیار قابلقبولی گرفته است. از جملهی این اهداف میتوان به پژوهش باکیفیت و مؤثر در علم و صنایع مرتبط اشاره کرد. کیفیت علمی و فنی دانشجویان این دانشکده قابل مقایسه با دانشگاههای خوب دنیا است. همچنین برنامهریزی و تلاش اساتید و کارکنان دانشکده در جهت آموزش دانشجویان به گونه ای است که فارغالتحصیلان همزمان بتوانند در محیطهای علمی و نیز کاری موثر واقع شوند. انگیزهی بالای دانشجویان و اساتید در آموزش و پژوهش، صرف زمان زیاد، روابط اجتماعی خوب و زندگی پرنشاط علمی از ویژگیهای دانشکده علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات است.
| دانشکده | رشته | گرایش | کارشناسی ارشد | دکتری ناپیوسته | دکتری مستقیم | دکتری پیوسته |
| علوم رایانه و فناوری اطلاعات | مهندسی کامپیوتر | هوش مصنوعی و رباتیک | ✹ | – | – | – |
| اینترنت اشیاء | ✹ | – | – | – | ||
| علوم کامپیوتر | داده کاوی | ✹ | – | – | – | |
| نظریه سیستمها | ✹ | – | – | – |
دانشکده علوم زمین، سال ۱۳۸۳، کار خود را در قالب گروه ژئوفیزیک در دانشکده فیزیک آغاز کرد. در فرآیند توسعه دانشگاه، بهتدریج رشتههای دیگر از علوم زمین، مانند تکتونیک، پترولوژی، رسوبشناسی و سنگشناسی رسوبی، آبزمینشناسی و سنجش از دور به این گروه پیوسته و در نهایت، دانشکده مستقل علوم زمین تشکیل گردید. اکنون، ۱۷ عضو هیئتعلمی پویا در این رشتهها به آموزش و پژوهش مشغول هستند.
مرکز آموزشی دانشکده، تنها بر دورههای کارشناسی ارشد و دکتری است. دورههای کارشناسی ارشد، در رشتههای زلزلهشناسی، گرانیسنجی، تکتونیک، رسوبشناسی و سنگشناسی رسوبی، آبزمینشناسی و سنجش از دور زمینشناختی ارائه میشوند. دورههای دکتری نیز به دو شکل (1) دکتری ناپیوسته (از کارشناسی ارشد به دکتری) در رشتههای زلزلهشناسی و گرانیسنجی و (2) دکتری مستقیم (از کارشناسی به دکتری) در رشته زلزلهشناسی برگزار می¬شوند. همچنین، دانشجویان نخبه پس از گذراندن مراحل اداری میتوانند در قالب «طرح استعداد درخشان» و بدون شرکت در آزمون، در این دانشکده ادامه تحصیل دهند.
در کنار فعالیتهای آموزشی، فعالیت¬های پژوهشی یکی از مهمترین وظایف دانشکده علوم زمین است. در این راستا، ایجاد یک زبان مشترک میانرشتهای (چه از طریق تلفیق گرایشهای مختلف درون دانشکده و چه با پیوند دادن علوم زمین به رشتههایی مانند فیزیک و ریاضی) و همچنین فراهمسازی فضایی پویا و انگیزشی برای تربیت نیروهای مهارتمحور و کارآفرین، از ویژگیهای متمایز این دانشکده به شمار میرود. در این مسیر، دانشکده علوم زمین با تدوین برنامههای نوآور و منعطف، زمینه تحصیل بینرشتهای را هموار کرده است. برای نمونه، بهمنظور توجه به علاقهمندیها و استعدادهای دانشجویان و نیز تناسبدادن آموزش با نیازهای محیطهای کاری و پژوهشی روز، این امکان فراهم شده است که دانشجوی رشته ژئوفیزیک بتواند موضوعی مشترک میان ژئوفیزیک و آبشناسی را انتخاب کند. يا دانشجویان رشته تكتونيك میتوانند موضوعي مشترك با سنجش از دور برگزینند.
فعالیت دانشکده، تنها به مباحث آموزشی و پژوهشی محدود نمیشود. برنامههای فرهنگی و جانبی در این دانشکده، هم¬ارز فعالیت های آموزشی و پژوهشی هستند. از جمله این برنامهها میتوان به بازدیدهای میدانی از جاذبههای زمینشناختی، برگزاری مراسم روز دانشجو و همچنین جلسات معارفه و خوشآمدگویی به دانشجویان جدید اشاره کرد که همگی در تقویت هویت علمی و اجتماعی دانشجویان مؤثرند.
در پایان، این دانشکده از تمامی پژوهشگران مستعد و علاقهمند برای ادامه تحصیل در حوزه علوم زمين و بهرهگیری از امکانات و فرصتهای منحصربهفرد آن، در محیطی شاداب، نوآور و پویا استقبال میکند.
| دانشکده | رشته | گرایش | کارشناسی ارشد | دکتری ناپیوسته | دکتری مستقیم | دکتری پیوسته |
| علوم زمین | علوم زمین | زمین ساخت تکنونیک | ✹ | – | – | – |
| آبزمینشناسی | ✹ | – | – | – | ||
| رسوبشناسی و سنگ شناسی | ✹ | – | – | – | ||
| سنجش از دور | ✹ | – | – | – | ||
| ژئوفیزیک | زلزلهشناسی | ✹ | ✹ | ✹ | – | |
| لرزه شناسی | ✹ | – | – | – | ||
| گرانیسنجی | ✹ | ✹ | – | – |
در دنیای امروز، مرز بین شاخههای مختلف علوم کمرنگ شده و پژوهشهای بینرشتهای متداول گشتهاست بهگونهای که نوآوری در عرصه فنآوریهای نوین غالبا در این حوزهها صورت میپذیرد. برای شتاببخشیدن به این پژوهشها نیاز به وجود جایگاه و مرکزی که بر پژوهش در زمینههای بینرشتهای تمرکز کرده و به پیشبرد آنها کمک نماید احساس میشود. بدینمنظور، پژوهشکده علومپایه و فنآوریهای نوین در سال ۱۳۸۲ در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علومپایه زنجان تشکیل گردید.
این پژوهشكده شامل چهار گروه پژوهشی به شرح زیر است:
انفجار صنعتی همزمان با رشد روزافزون جمعیت از یک سو، و بهرهبرداری مستمر از منابع طبیعی كره خاكی و تحمیل حجم زیاد زباله و ضایعات صنعتی از سوی دیگر، سبب شده است كه زیستگاه بشر از وضعیت طبیعی خارج شده و دچار تغییرات شدیدی شود. این تغییرات زیستمحیطی در سطح جهان بسیار سریعتر از آن رخداده است كه سازوكارهای طبیعی برای سازگاری و حفظ شرایط بقا در آن سودمند باشد و لازم است بشر با درک صحیح نیازهای خود در حال و آینده، راهکارهای مناسبی برای سازگاری با طبیعت در عصر حاضر بیابد و آثار ناخواسته سوء استفاده از آن را تا حد ممكن تخفیف دهد. با توجه به پیچیدگی و حساسیت موضوعات زیستمحیطی در ایران از جمله آلودگی آبها و هوا، تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین و حفاظت بومزیستها، لازم است پژوهشگران ایرانی با شناخت صحیح از مسائل منطقهای و جهانی مرتبط با محیط زیست، تلاش خود را معطوف محافظت طبیعت از آثار سوء رشد جمعیت و صنعتی شدن كنند. به همت «پروفسور یوسف ثبوتی» برای تمركز فعالیت پژوهشگران و علاقمندان به حفاظت از محیط زیست در دانشگاه تحصیلات تكمیلی علوم پایه زنجان پژوهشكده تغییرات اقلیم و گرمایش زمین در سال ۱۳۹۰ پابهریزی و در سال ۱۳۹۱ رسما تاسیس گردید. این پژوهشكده شامل سه کار گروه به شرح زیر است:
مطلب یا عکس قرار داده شود.
مطلب یا عکس قرار داده شود.
مطلب یا عکس قرار داده شود.
مطلب یا عکس قرار داده شود.
مطلب یا عکس قرار داده شود.
مطلب یا عکس قرار داده شود.
مطلب یا عکس قرار داده شود.
مطلب یا عکس قرار داده شود.
مطلب یا عکس قرار داده شود.
مطلب یا عکس قرار داده شود.
مطلب یا عکس قرار داده شود.
مطلب یا عکس قرار داده شود.
مطلب یا عکس قرار داده شود.
مطلب یا عکس قرار داده شود.
مطلب یا عکس قرار داده شود.
مطلب یا عکس قرار داده شود.
شورای دانشگاه که از ارکان مهم تصمیمگیری درباره خطمشی و تبیین سیاستهای کلی دانشگاه به شمار میآید، متشکل از هیأت رئیسه، رؤسای پردیسها و دانشکدهها، مؤسسات، مراکز و مجتمعهای آموزشی – پژوهشی وابسته به دانشگاه است.
اهم وظایف و اختیارات شورای دانشگاه به شرح ذیل است:
تدوین و تصویب آئیننامه داخلی شورا و آئیننامه کمیتههای داخلی آن، بررسی و تأیید دورهها و رشتههای آموزشی جدید و برنامه آن برای پیشنهاد به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برنامههای پیشنهادی آموزشی و پژوهشی کوتاهمدت و نیز پذیرش دانشجو بر اساس امکانات دانشگاه با توجه به برنامه توسعه کشور، بررسی روشهای همکاری با مؤسسات دولتی و غیردولتی و تدوین ضوابط برای آن، بررسی مشکلات آموزشی و پژوهشی دانشگاه و ارائه راهحلهای لازم، بررسی و تصویب طرحها و برنامههای پیشنهادی شوراهای تخصصی و موضوعاتی که توسط رئیس دانشگاه در دستور کار شورا قرار میگیرد، بررسی سالانه امکانات علمی (نیروی انسانی و تجهیزات) دانشگاه و تعیین کمبودها و طبقهبندی نیازهای علمی – پژوهشی و اقدام برای تأمین آنها و ارزیابی عملکرد دانشگاه.
دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با همکاری مرکز فیزیک نظری عبدالسلام تریسته (ICTP) ایتالیا، به تعداد محدودی دانشجوی افغانستان بورس تحصیلی برای کارشناسی ارشد فیزیک به مدت دو سال اختصاص میدهد.
این بورسیه تحصیلی شامل شهریه تحصیلی، هزینه خوابگاه و بیمه سلامت است.
همچنین دانشجویان مبلغ ۱۰۰ یورو به صورت ماهیانه برای هزینه زندگی دریافت میکنند.
دانشجویان پذیرفتهشده از سلف سرویس دانشگاه به قیمت یارانهای وزارت علوم استفاده خواهند کرد.
دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با همکاری بنیاد ثبوتی به تعداد محدودی دانشجو، بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در رشتههای علوم پایه به مدت دو سال تخصیص داده است.
این بورسیه تحصیلی شامل شهریه تحصیل، هزینه خوابگاه و بیمه سلامت است.
همچنین دانشجو مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال ماهیانه برای هزینه زندگی دریافت مینماید.
دانشجویان پذیرفتهشده از سلف سرویس دانشگاه به قیمت یارانهای وزارت علوم استفاده خواهند کرد.
این وزارت تعداد محدودی بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بینالمللی در ایران برای دورههای کارشناسی ارشد و دکترا اختصاص میدهد. این بورسیهها شامل شهریه تحصیلی، هزینه خوابگاه و بیمه سلامت است.
دانشجویان پذیرفتهشده از سلف سرویس دانشگاه به قیمت یارانهای وزارت علوم استفاده خواهند کرد.
لینک
اساتید در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان از ابتدای تاسیس این مرکز (در سال ۱۳۷۱) در گسترش و توسعه همکاریهای علمی با دانشگاههای خارج ایران سعی و تلاش بسیار نمودند. شکل زیر نشاندهنده سفرهای علمی اساتید در راستای همکاریهای علمی و سفرهای تحقیقاتی است. از سال ۱۳۷۱ تاکنون، بیشترین همکاری علمی- تحقیقاتی با دانشگاههای کشور آلمان، ایتالیا و فرانسه صورت گرفته است.
از ابتدای تاسیس این مرکز (در سال ۱۳۷۱)، محققین بسیاری از دانشگاههای خارج ایران از این مرکز بازدید علمی داشتند. شکل زیر نشاندهنده سفرهای علمی این محققین در راستای همکاریهای علمی و سفرهای تحقیقاتی است. از سال ۱۳۷۱ تاکنون، بیشترین همکاری علمی- تحقیقاتی با دانشگاههای کشور انگلیس، آلمان، هند، آمریکا صورت گرفته است.
مقدمه
به منظور جذب دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد، دکتری مستقیم (از کارشناسی) و دکتری پیوسته (از دیپلم) و همچنین ایجاد رقابت مناسب بین دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه، جوایز و حمایت حمایتهای زیر اعطا می میشود.
به دانشجویان پذیرفتهشده دورههای کارشناسی ارشد و دکتری مستقیم (از کارشناسی) با رتبه برتر کنکور (تعریف رتبه برتر: رتبههای زیر ۱۰۰ برای رشتههای ریاضی، فیزیک، شیمی، بیوشیمی و بیوفیزیک، و علوم و مهندسی رایانه، زیر ۲۰ برای علوم زمین و زیر ۲۰ برای فوتونیک) ماهانه مبلغ ۱۵ میلیون ریال پرداخت شود. این مبلغ تا پایان سال دوم و مادامی که معدل کل پذیرفتهشده بالای ۱۷ باشد ادامه مییابد. همچنین به پذیرفتهشدگان با رتبه تک رقمی مبلغی معادل ۱۵۰ میلیون ریال کمک هزینه خرید لپتاپ و تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال کمک هزینه شرکت در همایش بینالمللی اهدا میشود.
به دانشجویان پذیرفتهشده دوره دکتری پیوسته (از دیپلم) با رتبه کشوری کنکور زیر ۳۰۰۰ ماهانه مبلغ ۱۵ میلیون ریال پرداخت شود. این مبلغ تا پایان مرحله آموزشی و مادامی که معدل کل پذیرفتهشده بالای ۱۷ باشد ادامه مییابد. همچنین به پذیرفتهشدگان این دوره با رتبه زیر ۱۰۰۰ مبلغی معادل ۱۵۰ میلیون ریال کمک هزینه خرید لپتاپ و تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال کمک هزینه شرکت در همایش بینالمللی اهدا میشود.
دانشجویان دکتری مستقیم و پیوسته پس از ورود به دوره پژوهشی بهجای جایزه تحصیلی، همانند سایر دانشجویان دکتری از RA برخوردار خواهند شد.
دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری مستقیم
جایزه به حداکثر ده درصد از مجموع دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری مستقیم ورودی هر دانشکده تعلق میگیرد. در صورتی که ورودی دانشکدهای کمتر از ۱۰ نفر باشد سهمیه دانشکده یک نفر خواهد بود.
انتخاب دانشجویان برتر در انتهای سال اول تحصیلی آنها صورت پذیرفته و دانشجویان تا پایان سال دوم تحصیل خود (پایان سنوات مجاز) ماهانه مبلغی معادل دستیار پژوهشی (RA) دانشجویان دکتری دریافت میکنند.
دانشجویان مجاز باید حداقل ۲۴ واحد درسی را تا پایان سال اول خود با حداقل معدل ۱۷ گذرانده باشند.
در صورتی که سهمیه دانشکدهای بیش از یک نفر باشد، نفرات برتر بر مبنای معدل از بین رتبههای اول گرایشهای مختلف انتخاب میشوند.
در صورت تکمیل نشدن سهمیه هر دانشکده از طریق بند فوق، نفرات بعدی گرایشها با همان ترتیب معدل و با شرط معدل بالای ۱۷ انتخاب میشوند.
پرداخت مبلغ جایزه در هر نوبت، پس از مشخص شدن استاد راهنما منوط به تایید ایشان خواهد بود.
دانشجویان دکتری مستقیم در صورتی که در لیست منتخبین قرار گیرند، جایزه آنها تا پایان سال دوم ادامه پیدا میکند.
دانشجویان دکتری پیوسته از دیپلم
دو نفر برتر هر ورودی دکتری پیوسته (از دیپلم) با بالاترین معدل کل در هر سال تحصیلی (حداقل معدل بالای ۱۷)، مشمول دریافت جایزه تحصیلی در سال تحصیلی بعدی آن خواهند بود.
انتخاب دانشجویان برتر در انتهای سالهای اول تا چهارم تحصیلی آنها صورت پذیرفته و دانشجویان مبلغی معادل دستیار پژوهشی (RA) دانشجویان دکتری در طول سال تحصیلی بعدی دریافت میکنند.
تعداد حداقل واحدهای انتخابی در سال تحصیلی مورد بررسی در دوره مقدماتی ۵۱ واحد و در دوره پیشرفته ۳۶ واحد است.
دانشجویانی که بر اساس آییننامه یا با درخواست خود دانشجو از دوری دکتری پیوسته خارج شده و بصورت دانشجوی کارشناسی یا کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند مشمول دریافت جایزه نخواهند بود.
دریافت همزمان جایزه تحصیلی با TA و یا RA مجاز نیست.
رتبهها و مبالغ پیشنهادی در این شیوهنامه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بوده و در سالهای آینده با تصویب هیات رئیسه قابل
افزایش است.
طراحی شده توسط مرکز کامپیوتر دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان
IP:[216.73.216.174] مرورگر: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)