مرکز کامپیوتر
قوانین
Computational Server Room

قوانین مرکز کامپیوتر

قوانین مرکز کامپیوتر دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه

قوانین استفاده از میل سرور

  • حداکثر فضای درنظرگرفته شده برای Inbox افراد به این شرح است:
    اساتید و پسادکتری: ۲۰ گیگابایت، کارمندان: ۱۰ گیگابایت، دانشجویان: ۵ گیگابایت، مهمان‌ها و فارغ‌التحصیلان ۵۰۰ مگابایت
  • کاربران می‌بایستی پست‌های الکترونیکی دریافت شده را بررسی نموده و به پوشه‌های مرتبط انتقال دهند. در صورتی‌که حجم اشغال شده ایمیل بیشتر از مقادیر ذکر شده باشد، پیغامی مبنی بر استفاده بیش از حد از فضا و تقاضای کاهش حجم آن نمایش داده خواهد شد.
  • پیوسته فولدرهای مربوط به Spam و Virus را چک نموده و پست‌هایی را که احتمالا به صورت اشتباهی در آنجا قرار گرفته‌اند را جابجا و مابقی پست‌ها را حذف نمایید.
  • به دلیل مسائل امنیتی، هر چند وقت یک‌بار رمز عبور پست‌الکترونیکی خود را تغییر دهید. رمز عبور باید بین ۸ - ۱۶ کاراکتر و شامل حروف بزرگ و کوچک، کاراکتر و عدد باشد.
  • ارسال پست‌های الکترونیکی با حجم زیاد را محدود نمایید.
  • برای ارسال پست‌الکترونیکی به گروه‌ها و همه افراد دقت نمایید. ارسال پست‌های نامربوط منجر به بسته شدن پست‌الکترونیکی شما خواهد شد.
  • ایمیل‌هایی را که از Inbox حذف می‌نمایید به فولدر Trash منتقل می‌شوند. به‌صورت متمادی محتویات این فولدر را حذف نمایید.
  • امکان ارسال ایمیل به گروه‌های all people و students با کسب اجازه کتبی از مافوق و ارائه آن به مرکز کامپیوتر فراهم می‌شود. دریافت فایل لیست گروههای ایمیلی دانشگاه
  • حداکثر سایز ایمیل ارسالی ۲۵ مگابایت است.



قوانین استفاده از سایت کامپیوتر:


  • لطفاً در سایت آرامش وسكـوت را مراعات نمایید.
  • در سایت تلفـن همراه خود را خاموش نمایید.
  • بعد از اتمام كـار در سـایت صندلی و میز خود را مرتـب نمایید.
  • از خوردن و آشـامیدن در سایت بپرهیزید.
  • از جابجا كردن موس و كیس و میز و صندلی و سایر وسایل داخل سایت خودداری نمایید.
  • از آوردن همـراه در سایت خودداری نمایید.
  • از ‍chat كـردن در سایت خودداری نمایید.
  • از كـج كردن صندلی و نشستن روی میز بپرهیزید.
  • از باز كردن و برداشتن كـاغذ داخل پرینتر بپرهیزید.
  • از تجمع و خنـده در سایت بپرهیزید.
  • نظـافت را در سایت رعایت نمایید.
  • از بازی در سایت بپرهیزید.
  • از گذاشتن كیف و كتاب بر روی میز و كیس بپرهیزید.


قوانین استفاده از چاپگر:


  • کاربران برای استفاده از چاپگر می‌بایستی از آدرس webprint.iasbs.ac.ir استفاده کنند. با نام کاربری و رمزعبور ایمیل خود به سیستم وارد شوند (فقط از داخل دانشگاه در دسترس می باشد).
  • کاربران تنها مجاز به استفاده از چاپگر برای چاپ مطالب علمی و مجاز دانشگاهی هستند و اجازه چاپ مطالب غیرمرتبط و غیردانشگاهی داده نمی شود.
  • سهمیه چاپ رایگان معادل ۲۵۰ ریال برای هر روز است.
  • برای هرصفحه مازاد بر سهمیه، صفحه‌ی یك‌رو ۴۰۰۰ ریال و برای هر برگ دو‌رو ۵۰۰۰ ریال از دانشجویان اخذ خواهد شد. مركز كامپیوتر به نمایندگی از بخش خصوصی هزینه‌های چاپ را از دانشجویان دریافت می‌نماید.


قوانین استفاده از سرویس‌های مرکز کامپیوتر بعد از فارغ‌التحصیلی و انصراف


  • پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویان دسترسی به سرویس پرینتر قطع و حجم ایمیل به ۵۰۰ مگابایت کاهش می‌یابد. در صورت انصراف، تمامی اطلاعات دانشجو برای استفاده از سرویس‌های دانشگاه حذف خواهد شد.

راهنمای استفاده از اینترنت:


  • کاربران برای استفاده از اینترنت در محیط دانشگاه می‌بایستی از آدرس hsp.iasbs.ac.ir استفاده کنند و با نام ‌کاربری و رمزعبور ایمیل خود به سیستم وارد شوند.

طراحی شده توسط مرکز کامپیوتر دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان